Przejrzyj badania i analizy edukacyjne
Dowiedz się, jaki jest obecny stan edukacji informatycznej, i sprawdź, jak można zmienić wykorzystywane w klasach metody, aby uczniowie mogli rozwijać niezbędne im w przyszłości kwalifikacje.
Raporty na temat edukacji informatycznej
Raporty o stanie edukacji informatycznej w szkołach podstawowych i średnich w roku 2017
Nauka informatyki z perspektywy uczniów, rodziców, nauczycieli i administratorów w 43 stanach USA.
K-12 computer science education state reports 2017
Raporty o stanie edukacji informatycznej w szkołach podstawowych i średnich w roku 2017
Celem tego raportu jest przekazanie do wiadomości publicznej informacji o postępach w zapewnianiu uczniom szkół podstawowych i średnich szerszego dostępu do edukacji informatycznej. Raport obejmuje wyniki badań prowadzonych przez zespół Google-Gallup w latach 2014–15 i 2015–16. Omawiane zagadnienia to postrzeganie, możliwości, wsparcie i infrastruktura. Zawiera on też zalecenia, które pozwoliłyby zwiększyć dostęp do edukacji informatycznej w 43 stanach USA.
Zobacz wnioski w podziale na stany
Raporty o stanie edukacji informatycznej w szkołach podstawowych i średnich w roku 2016
Wpływ postrzegania, możliwości, uczestnictwa i infrastruktury na edukację informatyczną w 11 stanach USA.
K-12 computer science education state reports 2016
Raporty o stanie edukacji informatycznej w szkołach podstawowych i średnich w roku 2016
Zapewnienie uczniom równego dostępu do nauki informatyki ma kluczowe znaczenie dla naszej przyszłości. Nie tylko dlatego, że rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w branży IT, ale też dlatego, że informatyka uczy krytycznego myślenia sprzyjającego rozwiązywaniu problemów, zwiększa kreatywność wyzwalającą nowe idee i rozwija umiejętności niezbędne do opracowywania innowacyjnych rozwiązań. Celem tego raportu jest informowanie o postępach w szerzeniu równego dostępu do nauki informatyki. Wskazuje on stan edukacji informatycznej w 11 stanach USA w roku 2016 i zawiera przeznaczone dla nich zalecenia.
Zobacz wnioski w podziale na stany
Strategie zwiększania dostępu do nauki i liczby osób uczących się
Analiza obserwacyjna ścieżek rozwoju uczniów zainteresowanych uzyskaniem tytułu licencjata informatyki w szkołach policealnych
Szkoły policealne odgrywają ważną rolę w zwiększaniu różnorodności kwalifikacji wśród osób podejmujących pracę w zawodach związanych z informatyką. Dowiedz się, dlaczego jeszcze szkoły policealne są ważne. Przeczytaj raport
Kierunki rozwoju w szkołach policealnych przyznających stopień licencjata informatyki – perspektywy uczniów
Uczniowie przechodzący ze szkół policealnych do pracy w zawodach związanych z informatyką potrzebują większej swobody i jasnych informacji. Przeczytaj raport
Edukacja informatyczna w szkołach podstawowych i średnich: badanie tematyczne
Badanie zaangażowania dzieci w naukę informatyki oraz możliwych udoskonaleń pozwalających wyeliminować nierówności w szkołach. Przeczytaj raport
Kobiety w świecie IT – co tak naprawdę się liczy
W zwiększaniu liczby kobiet kształcących się na kierunkach informatycznych kluczowe znaczenie mają zachęcanie ich do tego i stwarzanie im takich możliwości. Przeczytaj raport
Obecne wyzwania i przeszkody w uczestnictwie
Badanie dotyczące informatyki: dostęp do nauki i przeszkody wśród uczniów szkół podstawowych i średnich w USA
Uczniowie, rodzice, nauczyciele i administratorzy dostrzegają ważną rolę edukacji informatycznej, jednak w wielu szkołach nadal nie jest ona priorytetem. W naszych raportach analizujemy wpływ tej sytuacji na uczniów z obszarów wiejskich, uczniów czarnoskórych, dziewczęta i uczniów o pochodzeniu latynoskim w Stanach Zjednoczonych.
Searching for computer science: Access and barriers in U.S. K-12 education
Badanie dotyczące informatyki: dostęp do nauki i przeszkody wśród uczniów szkół podstawowych i średnich w USA
Szybki rozwój technologiczny i rosnąca liczba specjalistów korzystających w pracy z rozwiązań informatycznych sprawiają, że ten przedmiot ma ogromne znaczenie w zapewnianiu wszystkim uczniom dostępu do nauki obsługi komputera i uzyskania niezbędnych umiejętności informatycznych, takich jak myślenie komputacyjne czy programowanie i kodowanie.
Zobacz zbiorcze wnioski w podziale na grupy
Znoszenie podziałów: uczniowie czarnoskórzy
Znoszenie podziałów: dziewczęta
Znoszenie podziałów: uczniowie pochodzenia latynoskiego
Znoszenie podziałów: szkoły wiejskie i w małych miejscowościach
Brak różnorodności w nauczaniu informatyki: analiza mniejszego udziału dziewcząt oraz osób czarnoskórych i pochodzenia latynoskiego
Zrozumienie przeszkód strukturalnych i społecznych, które zniechęcają uczniów do edukacji informatycznej może pomóc rodzicom, nauczycielom i administratorom w znalezieniu sposobu na rozpowszechnienie edukacji na tym kierunku. Przeczytaj raport
Zachęcanie uczniów do nauki informatyki
Poza dostępem do nauki to zainteresowanie i pewność siebie stanowią o tym, czy dany uczeń zdobędzie umiejętności informatyczne czy nie. Przeczytaj raport
Wizerunek informatyki: postrzeganie wśród uczniów, rodziców i nauczycieli w Stanach Zjednoczonych
Głęboko zakorzenione stereotypy i nieliczne wzorce do naśladowania mogą przyczyniać się do braku różnorodności rasowej i płciowej w sektorze edukacji i zawodów związanych z informatyką. Przeczytaj raport
Łamanie kodu: częstotliwość i sposób przedstawiania informatyki w mediach
Jak prezentowanie informatyki w popularnych mediach może wpływać na postrzeganie przez uczniów specjalistów IT i ich zadań. Przeczytaj raport
Trendy dotyczące stanu edukacji informatycznej w szkołach podstawowych i średnich w Stanach Zjednoczonych
Omówienie zmian w postrzeganiu informatyki i możliwości nauki wśród uczniów szkół podstawowych i średnich, nauczycieli oraz administratorów. Przeczytaj raport
Strategie zwiększania zaangażowania uczniów i rozwijania umiejętności przydatnych w dorosłym życiu
Harmonogram rozwijania umiejętności: przygotowywanie uczniów do życia w przyszłości
Jak umiejętności typowe dla XXI wieku, takie jak alfabetyzm cyfrowy, umiejętność pracy w zespole i krytyczne myślenie, pomagają — lub nie — uczniom przygotować się do pracy w dorosłym życiu. Przeczytaj raport
Promowanie zdolności poznawczych i dążenia do doskonalenia się w szkołach XXI wieku
Aby przygotować uczniów do pracy w zawodach XXI wieku, nauczyciele muszą mieć dostęp do nowych strategii, technologii i narzędzi. Przeczytaj raport
Znoszenie podziałów – popularyzacja nauki czytania i matematyki dzięki wykorzystaniu teleinformatyki
Technologie informatyczne i komunikacyjne mogą zwiększyć skuteczność technik nauki czytania i matematyki. Przeczytaj raport
Status nauczyciela w Finlandii: jak kształtuje się szacunek do tego zawodu i jego autonomia
Nauczyciel to jeden z najpopularniejszych i cieszących się największym szacunkiem zawodów w Finlandii. Oto przyczyny takiego stanu rzeczy i jego znaczenie dla systemu edukacji. Przeczytaj raport
Nieświadome uprzedzenia w klasach: dowody i możliwości poprawy sytuacji
Badanie wpływu nieświadomych uprzedzeń na udział poszczególnych grup uczniów w zajęciach z informatyki, nauk przyrodniczych, techniki, inżynierii i matematyki, a także na wyniki tych grup z wymienionych przedmiotów oraz omówienie strategii zwalczania uprzedzeń. Przeczytaj raport
Potęga AI: argumenty za sztuczną inteligencją w edukacji
Podręcznik dla początkujących na temat sztucznej inteligencji i możliwości wykorzystania jej do ułatwienia nauki podczas zajęć. Przeczytaj raport
Rozpocznij
Poznaj prawdziwe historie
Zobacz, jak coraz szerszy dostęp do wysokiej jakości edukacji informatycznej zapewnia uczniom większe możliwości w zakresie nauki.