Zachęcanie do niezależności i współpracy
Steven Hope, dyrektor ds. niezależnego uczenia się w Leeds City College, nadzoruje transformację metod edukacyjnych w swojej instytucji. „Aby wyjść poza tradycyjną klasę, stworzyliśmy strefy niezależnego uczenia się, w których uczniowie mogą pracować samodzielnie”. W połowie 2019 roku na uczelni było 16 takich stref, a każdego roku w różnych miejscach kampusu dodawane są nowe.
Uczniowie Leeds City College używają Google Workspace i Chromebooków do pracowania samodzielnie lub w grupach. Steven Hope chciał zachęcić ich do jeszcze szerszej niezależności i współpracy w strefach, a także w klasach.
„Z perspektywy czasu widzimy, że takie podejście ma wiele zalet” – mówi Hope. „Chcemy pomagać nauczycielom w tym, aby ich uczniowie mogli sami kierować swoimi procesem uczenia się”.
Steven Hope poszukiwał narzędzi umożliwiających łatwą współpracę uczniów z nauczycielami, aby położyć jeszcze większy nacisk na wkład uczniów w proces uczenia się. „Można by zorganizować całą debatę na temat tego, jak narzędzia cyfrowe odmieniły umiejętności wymagane do nauki” – twierdzi Hope. „Mamy 4 główne elementy: kreatywność, krytyczne myślenie, komunikację i współpracę. Kolejną istotną potrzebą uczniów jest selekcjonowanie treści. Naszym zadaniem jest udostępnienie im narzędzi, które to umożliwią”.